onsdag den 31. oktober 2012

Den glade side

Hvis jeg skal komprimere min tilgang til undervisning må det blive noget med en kombination af dumstædig optimisme og en meget lav tærskel for kedsomhed. Dette bærer min undervisning så i høj grad præg af. Jeg laver for eksempel ofte ITbaseret undervisning uden computere... Og jeg beder mine kursister tackle at jeg ikke altid kan servere svar og løsninger for dem hvilket de jævnt hen synes er irriterende. (Mange af dem ender med at nære en dyb længsel efter tavleundervisning). De nedenstående links er til et par eksempler på resultater af sådant forholdsvis spontant opstået inddragelse af nogen af web2værktøjerne.

EKS 1 En klasse bruger WhenInTime til platform for et miniforløb om engelsk litteraturhistorie. Den faglige kvalitet er ikke imponerende men det at lade nogen fagligt svage kursister fungere som indpiskere og moderatorer fungerede virkeligt godt. De fik et overblik de ellers aldrig ville have fået og voksede meget med opgaven. Desværre mangler pop-reggae-fortolkningen af Beowulf da den var i et forkert filformat.
http://whenintime.com/tl/Andreas/Literary_history_in_UK_/

EKS 2 En klasse bruger Prezi som platform for deres gruppearbejder om det amerikanske valgsystem. De bygger videre på en Prezi jeg har lavet og brugt til introduktion. Den samme prezi med de samme opgaver er brugt af en anden lærer med godt resultat.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar