fredag den 21. september 2012

Note to self - Practisecusupaccaration matters

Altså med andre ord - der er liige et par ting jeg skal have tænkt igennem inden jeg kaster kursisterne i skyen. Det meste er sikkert åbenbart for alle undervisere men foreløbig ser min undervisningsplanlægningshuskeseddelstilføjelse 2.0 (nanvngivet med inspiration fra den klassiske FIMMEplan som jeg elsker højt)  sådan ud:

Practicalities - Har vi det nødvendige grej til rådighed der hvor vi skal være? (eller mere realistisk; husk at sikre at nok kursister pc/smartphone med)

Security - Hvad, hvis noget, kan eller skal jeg gøre for at beskytte kursisterne og mig selv mod snavs&snask fra de mere gustne hjørner af nettet?

Superusers - Hvilke kursister vil jeg kunne trække på som superbrugere til at hjælpe resten igang? Jeg har f.eks. en klasse med to uddannede webintegratorer og generelt er der stor forskel på kursisternes niveau af "computer literacy/fluency".

Access - Hvilke brugerkonti er det nødvendigt at kursisterne har for at kunne benytte de apps jeg vil bruge i undervisningen?

Foreslå gerne tilføjelser :)








2 kommentarer:

  1. Hov, du glemmer Murphys Law for teachers (http://www.murphys-laws.com/murphy/murphy-teaching.html)

    SvarSlet
  2. Jakob din pjattegøj du er fuldstændig ligesom en god chokoladekage...
    http://snurl.com/253nos0

    SvarSlet