torsdag den 13. september 2012

Hovedet i skyen og gær i håndtasken

-Er mit udgangspunkt for at deltage i kurset.
Det vil sige at jeg er dybt inspireret af de muligheder der ligger i web 2.0 for at gøre kursister (og os andre) til aktive i læreprocesserne. For mig er det legende essentielt i læringsrummet og mit håb er at dette kursus vil gøre det muligt for mig at tage et stort skridt ud i det ukendte og lave praksis i mit klasseværelse om. Samtidig er al praksis jo spændt ud i feltet mellem det ønskelige og det mulige - som for eksempel når planen om at bage boller til ungerne (foreløbigt) ender med at der er gær i håndtasken dagen efter... Målet er altså brugbar praksis og ikke mere overflødig gær i håndtasken.
Nåh ja - så er jeg engelsk-, historielærer og e-koordinator

2 kommentarer: